MHEV Plus: Τι είναι το νέο υβριδικό σύστημα της Audi
03/02/2025 - 18:11
Η Audi εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζοντας τις σειρές A5 και Q5 με την προηγμένη τεχνολογία ήπιας υβριδικής υποβοήθησης MHEV plus. Βασισμένα στη νέα πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC), τα νέα μοντέλα ενσωματώνουν ένα εξελιγμένο 48 volt υβριδικό σύστημα που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και ενισχύει παράλληλα τις επιδόσεις και την ευελιξία.
Καινοτόμο σύστημα για υψηλότερη απόδοση
Το MHEV plus συνδυάζει τον νέο γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), έναν εναλλάκτη εκκίνησης με ιμάντα (BAS) και μια μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP). Το PTG, τοποθετημένο στον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, μπορεί να αποσυνδέεται πλήρως, επιτρέποντας έτσι τη μερικώς ηλεκτρική οδήγηση και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.
Επιπλέον, το σύστημα διαθέτει υγρόψυξη για τη βέλτιστη λειτουργία των ηλεκτρονικών ισχύος και του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας υψηλή απόδοση και αντοχή σε ακραίες συνθήκες.
Σύμφωνα με την Audi, το MHEV plus φέρνει νέες λειτουργίες όπως η μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, η ηλεκτρική υποβοήθηση και η αυξημένη άνεση κατά την εκκίνηση και την επιβράδυνση.
Όπως δηλώνει ο Geoffrey Bouquot, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG για την Τεχνική Ανάπτυξη: «Με τη νέα τεχνολογία MHEV plus, προωθούμε τον εξηλεκτρισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό μας σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, plug-in υβριδικά και αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές
Η συμβολή του MHEV plus στη μείωση της κατανάλωσης είναι εντυπωσιακή. Στο A5 2.0 TDI (204 PS, μπροστινή κίνηση/quattro), η εξοικονόμηση φτάνει έως 0,38 λίτρα/100 χλμ και έως 10 γρ./χλμ CO₂, ενώ στο 3.0 TFSI V6 (367 PS, quattro) μπορεί να εξοικονομηθούν έως 0,74 λίτρα/100 χλμ και 17 γρ./χλμ CO₂ (σύμφωνα με το WLTP).
PTG: Ο πυρήνας του MHEV plus
Η σημαντικότερη καινοτομία της Audi είναι η νέα γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), που αποδίδει έως 24 ίππους και μέγιστη ροπή 230 Nm ήδη από την εκκίνηση. Το σύστημα λειτουργεί έως τα 140 χλμ./ώρα και, όταν η ταχύτητα αυξάνεται, αποσυνδέεται για να μειώσει τις ηλεκτρικές απώλειες.
Η PTG έχει βάρος μόλις 21 κιλά και τοποθετείται πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων, αξιοποιώντας άμεσα την ενέργεια χωρίς περαιτέρω απώλειες. Ενσωματώνεται σε μπροστινή και τετρακίνητη διάταξη χωρίς ανάγκη τροποποιήσεων, προσφέροντας μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας PPC.
Αποτελεσματική διαχείριση ενέργειας
Το MHEV plus λειτουργεί με στρατηγική διαχείρισης ενέργειας που διατηρεί τη φόρτιση της 48-Volt μπαταρίας στο 50-60% για βέλτιστη απόδοση. Το σύστημα ανακτά έως 25 kW από την πέδηση και χρησιμοποιεί αλγόριθμους για την ιδανική συνεργασία κινητήρα, PTG και BAS, προσαρμόζοντας τη λειτουργία στις οδηγικές συνθήκες.
Η διαφορά μεταξύ των προγραμμάτων D και S είναι εμφανής: στο D, η πλήρης ηλεκτρική υποβοήθηση ενεργοποιείται στο 80% του γκαζιού, ενώ στο S είναι διαθέσιμη νωρίτερα, αυξάνοντας την απόκριση. Στην πόλη, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στην εθνική οδό, ο κινητήρας ενεργοποιείται σταδιακά, διατηρώντας τη μέγιστη αποδοτικότητα.
Ευφυής υβριδική στρατηγική για κάθε περίσταση
Η μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) χωρητικότητας 1,7 kWh υποστηρίζει τη λειτουργία του MHEV plus με υψηλή αντοχή και χαμηλό βάρος. Παράλληλα, το σύστημα iBRS (integrated Brake Recuperation System) επιτρέπει την πίεση του πεντάλ φρένου χωρίς να ενεργοποιούνται τα μηχανικά φρένα, μεγιστοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας.
Χάρη στη νέα τεχνολογία, η Audi προσφέρει ένα πιο αποδοτικό και δυναμικό σύστημα κίνησης, το οποίο συνδυάζει την οικονομία καυσίμου με την οδηγική απόλαυση. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν θα διατεθεί στην αγορά των ΗΠΑ λόγω διαφορετικών αναγκών των πελατών.
Πηγή: capital
Σχετικά άρθρα
- Unique Post
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Διάφορες ειδήσεις