Προειδοποίηση Κασσελάκη για τα έλαια σιλικόνης και την ασφάλεια τρένων στην Ευρώπη



17/04/2025 - 00:52

Επιστολή προς τον Bart Accou, επικεφαλής της Μονάδας Ασφάλειας και Επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Σιδηροδρομικής Υπηρεσίας (European Union Agency for Railways – ERA), απέστειλε ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας και μέλος του Ευρωπαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος (Renew Europe), Στέφανος Κασσελάκης, καλώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει άμεση δράση για την ασφάλεια των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Η επιστολή εστιάζει το περιεχόμενό της στην τραγωδία των Τεμπών (28.02.2023) και στις σοβαρές ελλείψεις που διαπιστώθηκαν στα συστήματα ασφαλείας, όπως η τηλεδιοίκηση και το ETCS, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από την ΕΕ αλλά παραμένουν εκτός λειτουργίας. Ο κ. υπογραμμίζει ότι τα 2/3 των τρένων στην ΕΕ είναι ίδια με αυτά της Ελλάδας, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ευρωπαϊκή παρέμβαση.

«Αν ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης είχε οποιαδήποτε πληροφορία ή ένδειξη ότι οι μετασχηματιστές Siemens και τα έλαια σιλικόνης ευθύνονται για την έκρηξη και την πυρόσφαιρα κι ως εκ τούτου μπορούν να προκαλέσουν τέτοιες καταστροφικές συνέπειες για την ασφάλεια των πολιτών, θα έπρεπε να έχει ήδη σταματήσει τη λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα και να έχει ενημερώσει τις Ευρωπαϊκές Αρχές για τον ενδεχόμενο σοβαρό κίνδυνο στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες και μεταφορές ολόκληρης της ΕΕ», τονίζει στην επιστολή του ο Στέφανος Κασσελάκης.

Ο Πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας ζητά την άμεση παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Σιδηροδρομικής Υπηρεσίας (ERA), του αρμόδιου Ευρωπαίου Επιτρόπου, καθώς και τη σύγκληση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ώστε να δώσει εξηγήσεις ο Έλληνας Πρωθυπουργός.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής Κασσελάκη

«Αξιότιμε κύριε Accou,

Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, όπως γνωρίζετε, συνέβη το αδιανόητο στην Ελλάδα. Δύο τρένα – ένα εμπορευματικό και ένα επιβατικό – κινούνταν στην ίδια γραμμή για 12 ολόκληρα λεπτά, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά στα , προκαλώντας τον θάνατο 57 ανθρώπων, στην πλειοψηφία τους νέων φοιτητών. Όπως αποδείχθηκε, κανένα από τα συστήματα ασφαλείας που προβλέπονταν και είχαν χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ – όπως η τηλεδιοίκηση και το ETCS – δεν βρισκόταν σε λειτουργική κατάσταση.

Κατά τη σύγκρουση, προκλήθηκε ανάφλεξη που δημιούργησε μια φαινομενικά ανεξήγητη, τεράστια πύρινη σφαίρα διαμέτρου περίπου 100 μέτρων. Σύμφωνα με ειδικούς, πολλοί επιβάτες που φέρονται να επέζησαν της σύγκρουσης, κάηκαν ζωντανοί εξαιτίας αυτής της ανάφλεξης και της πύρινης σφαίρας. Υπάρχουν ηχητικά μηνύματα από την τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης 112, στα οποία ακούγονται επιβάτες (μετά τη σύγκρουση) να καλούν σε βοήθεια και να φωνάζουν: «Δεν έχω οξυγόνο!». Αυτή η κραυγή για βοήθεια μετατράπηκε σε παγκόσμια κραυγή διαμαρτυρίας στις 28/2/2025, στην επέτειο των δύο ετών από τη σύγκρουση. Οι επιβάτες που κατέγραψε η γραμμή 112, βρέθηκαν τελικά νεκροί.

Έκτοτε, έχουν επικρατήσει δύο βασικά σενάρια για την αιτία της ανάφλεξης και της πύρινης σφαίρας:

Σενάριο 1

Η πυρκαγιά, η ανάφλεξη και η πύρινη σφαίρα να έχουνπροκληθεί από σιλικονούχα έλαια και τους μετασχηματιστές της Siemens.

Σενάριο 2

Η πυρκαγιά, η ανάφλεξη και η πύρινη σφαίρα να οφείλονται σε παράνομη μεταφορά λαθραίων καυσίμων (πτητικών υδρογονανθράκων) από το εμπορευματικό τρένο. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει βιντεοσκοπημένο υλικό από το σημείο φόρτωσης του εμπορικού τρένου – το εν λόγω υλικό έχει, παραδόξως, «εξαφανιστεί».

Από την πρώτη στιγμή, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απέκλεισε δημόσια το ενδεχόμενο μεταφοράς λαθραίων καυσίμων και δήλωσε πεπεισμένος ότι η πύρινη σφαίρα οφείλεται σε σιλικονούχα έλαια. Στη συνέχεια όμως – και ιδίως μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις εκατομμυρίων Ελλήνων στις 28/2/2025 – ανακάλεσε τις προηγούμενες δηλώσεις του και υποστήριξε ότι είχε «παραπλανηθεί». Αυτή η αναδίπλωση διήρκεσε μόνο λίγες ημέρες, καθώς η κυβέρνηση ανακάλεσε την ανάκληση και επέστρεψε στη θεωρία περί σιλικονούχων ελαίων και μετασχηματιστών της Siemens. Επιπλέον, πριν λίγες ημέρες, ο κ. Μητσοτάκης, συνεπής στην πάγια τακτική του, μοίρασε εκ νέου κρατικά κονδύλια στα ελληνικά ΜΜΕ – υποτίθεται για την ενίσχυση της αντικειμενικότητας – και από τότε παρατηρείται έντονη προσπάθεια επιβολής της εκδοχής περί σιλικονούχων ελαίων, ηλεκτρικών τόξων, μετασχηματιστών Siemens κ.λπ. από δημοσιογράφους και μέσα ενημέρωσης προσκείμενα στην κυβέρνηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Siemens, σε επίσημη αλληλογραφία της με τις ελληνικές δικαστικές αρχές, έχει ουσιαστικά αποκλείσει τα σιλικονούχα έλαια που χρησιμοποιεί στους μετασχηματιστές της ως αιτία της ανάφλεξης και της πύρινης σφαίρας.

Ο κ. Μητσοτάκης ίδρυσε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τον οργανισμό που ανέλαβε τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ όφειλε εξ αρχής, όπως απαιτεί το ενωσιακό δίκαιο, να έχει συσταθεί ως Ανεξάρτητη Αρχή, και όχι – όπως συμβαίνει σήμερα με τον Νόμο 5140/2023 – ως Δημόσια Υπηρεσία, υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Συνεπώς, τα μέλη του, τα οποία έχει διορίσει ο κ. Μητσοτάκης, ενδέχεται να επηρεάζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Στις 27/2/2025, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, στην επιτροπή διερεύνησης του οποίου είστε μέλος, παρουσίασε τα πορίσματά του σε συνέντευξη Τύπου. Σας ακούσαμε να αποκλείετε κατηγορηματικά τα σιλικονούχα έλαια (ως αιτία πρόκλησης της πυρόσφαιρας) · συνυπογράψατε μαζί με όλα τα μέλη της επιτροπής ότι η ανάφλεξη οφειλόταν σε άγνωστο τύπο υδρογονάνθρακα – λαθραία μεταφερθέντος όπως φαίνεται, σε ποσότητα περίπου 2,5 τόνων από το εμπορικό τρένο.

Πριν λίγες ημέρες, ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, κ. Παπαδημητρίου, διορισμένος από τον κ. Μητσοτάκη, προχώρησε σε συγκλονιστικές δημόσιες δηλώσεις, δηλώνοντας ότι εάν βρεθεί νεκρός, δεν θα έχει αυτοκτονήσει. Αποκάλυψε ότι δέχεται απειλές. Ο κ. Παπαδημητρίου ανακοίνωσε πως θα αποσύρει το τμήμα του πορίσματος που ουσιαστικά απέκλειε τα σιλικονούχα έλαια και τους μετασχηματιστές Siemens ως αιτία της ανάφλεξης και της πύρινης σφαίρας έναντι των υδρογονανθράκων.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω υπουργών της, φάνηκε να ικανοποιείται από αυτή την εξέλιξη, κάτι που αποτυπώθηκε στους τίτλους του φιλοκυβερνητικού Τύπου και ιστοσελίδων. Το σενάριο υπ’ αριθμόν 2 μάλιστα χαρακτηρίστηκε «εξωφρενική θεωρία» ακόμη και από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ο οποίος εμπλέκεται άμεσα στην έρευνα και δύναται να επηρεάσει την έκβασή της! Ακόμα και ο Άρειος Πάγος παρενέβη με ανεξήγητη ταχύτητα και διέταξε έρευνα για το ποιος ενδέχεται να επηρέασε τις δικαστικές αρχές υπέρ του σεναρίου 2.

Συνεπώς, και ο Άρειος Πάγος ενίσχυσε τη θεωρία περί σιλικονούχων ελαίων και μετασχηματιστών Siemens.

Υπενθυμίζεται ότι η ηγεσία του Αρείου Πάγου έχει επίσης διοριστεί από τον κ. Μητσοτάκη. Ωστόσο, την επόμενη ημέρα, ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, κ. Παπαδημητρίου, μετέβαλε τη θέση τουκαι δήλωσε πως το επίμαχο τμήμα του πορίσματος που ουσιαστικά απέκλειε το Σενάριο 1 υπέρ του Σεναρίου 2 θα παραμείνει ως έχει. Ο κ. Παπαδημητρίου, έπειτα από δηλώσεις υπουργών και στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, εξαναγκάστηκε σε παραίτηση την ίδια ημέρα – ενώ μόλις την προηγούμενη είχε δηλώσει ότι δεν προτίθεται να παραιτηθεί.
Σας απευθύνω την παρούσα επιστολή υπό τη μορφή τουεπείγοντως, καθώς, σύμφωνα με διαθέσιμες πληροφορίες, τα 2/3 των τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σχεδόν πανομοιότυπα με εκείνα της Ελλάδας.

Δεδομένου ότι οφείλουμε να λάβουμε σοβαρά υπόψη τις πληροφορίες και τις προειδοποιήσεις του Πρωθυπουργού και των μελών της κυβέρνησής του, έχω δημόσια καλέσει τον κ. Μητσοτάκη να ενημερώσει επίσημα την ΕΕ για τη θεωρία της κυβέρνησής του περί σιλικονούχων ελαίων και μετασχηματιστών Siemens ως αιτία της ανάφλεξης και της πύρινης σφαίρας. Εάν (ο κ. Μητσοτάκης) είχε οποιαδήποτε πληροφορία ότι οι μετασχηματιστές της Siemens και τα σιλικονούχα έλαια μπορούν να έχουν θανατηφόρες συνέπειες για τους Έλληνες και φυσικά για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες,θα όφειλε να έχει σταματήσει τη λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα εδώ και δύο χρόνια και να έχει ενημερώσει τους Ευρωπαίους εταίρους μας για αυτόν τον σοβαρό κίνδυνο δημόσιας ασφάλειας. Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες που εξυπηρετούν εκατομμύρια πολίτες καθημερινά χρησιμοποιούν μετασχηματιστές Siemensκαι τον συγκεκριμένο τύπο σιλικονούχων ελαίων – τα οποία θα έπρεπε επίσης να έχουν ανασταλεί πανευρωπαϊκά, έως ότου υπάρξει οριστική διαβεβαίωση ότι σε καμία απολύτως συνθήκη δεν μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρες συνέπειες στους πολίτες μας.

Λυπάμαι που σας πληροφορώ ότι, ακόμη και σήμερα, περίπου 100 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα λειτουργούν σε μονή γραμμή, χωρίς τηλεδιοίκηση και ETCS, παρότι η ΕΕ έχει πληρώσει για τα συστήματα αυτά. Η Ευρωπαία εισαγγελέας Laura Kövesi έχει συντάξει κατηγορητήριο για κατάχρηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, αλλά αυτό υπάγεται στον νόμο περί ευθύνης υπουργών, τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης αρνείται να καταργήσει.
Με την θεσμική μου ιδιότητα, ως πρώην Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και νυν Πρόεδρος του Κινήματος για τη Δημοκρατία, μέλους του Ευρωπαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος (Renew Europe), σας καλώ να προχωρήσετε άμεσα και κατεπειγόντως σε όλες τις δέουσες ενέργειες για την αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων ασφαλείας που ενδεχομένως αφορούν τα σιλικονούχα έλαια και τους μετασχηματιστές Siemens.

Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πρόσφατα το αδιανόητο: ότι θα λειτουργήσουμε ένα ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα το 2027! Με άλλα λόγια, παραδέχτηκε ότι σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι ασφαλές. Μόλις πριν λίγες ημέρες σημειώθηκε νέο ατύχημα με σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με φορτηγό, με περίπου 45 επιβάτες να τίθενται σε κίνδυνο.

Η ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται από τις ευρωπαϊκές αρχές. Συνεπώς, ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να κληθεί στην επόμενη Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου γιανα δώσει εξηγήσεις στους Ευρωπαίους εταίρους μας. Το έγκλημα των Τεμπών μάς αφορά όλους, και είναι επιτακτικό να συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε όλα τα σχετικά θεσμικά όργανα της ΕΕ. Εάν ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει ή έχει οποιαδήποτε πληροφορία ότι υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια που προκύπτει από τους μετασχηματιστές Siemens και τα σιλικονούχα έλαια, είναι επιτακτικό να ενημερώσει αμέσως όλες τις ευρωπαϊκές αρχές, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ζητώ την άμεση παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), του αρμόδιου Ευρωπαίου Επιτρόπου, καθώς και κάθε άλλου που κρίνεται αρμόδιος, ώστε να ξεκινήσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και να διερευνηθεί κατά πόσον οι μετασχηματιστές Siemens και τα σιλικονούχα έλαια που χρησιμοποιούνται στα τρένα μας αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών.

Με εκτίμηση,
Στέφανος Κασσελάκης»

Πηγή: huffingtonpost


Σχετικά άρθρα


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Τελευταία νέα

Σχολιάστε το άρθρο

*


Τελευταία άρθρα

Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio