Πολύ λίγα είναι πλέον τα μέρη στη χώρα μας που δεν παράγουν κρασί
13/10/2024 - 13:26
Ποια είναι η Τοσκάνη της Ελλάδας; Ποια περιοχή έχει μακρόχρονη παράδοση και αρχαία πατητήρια; Που βρίσκονται οι πιο σπάνιες ποικιλίες της Στερεάς Ελλάδας;
Επτά επεισόδια του «Οίνου», της νέας συμπαραγωγής ντοκιμαντέρ της Cosmote TV, αφηγούνται την ιστορία του ελληνικού κρασιού προσκαλώντας μας σε ένα μοναδικό ταξίδι στις εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, αναδεικνύοντας τον πλούτο και την ποικιλία του ελληνικού αμπελώνα.
Από την Αττική και την αγαπημένη ρετσίνα, μέχρι τη Σαντορίνη με το περίφημο
Ασύρτικο και την Κρήτη με τη μακρόχρονη παράδοση και τα αρχαία πατητήρια, κάθε επεισόδιο φωτίζει μια περιοχή με ιδιαίτερη οινική κληρονομιά. Η Αχαΐα, η Νεμέα με το πληθωρικό Αγιωργίτικο, οι σπάνιες ποικιλίες της Στερεάς Ελλάδας και το μοναδικό Ξινόμαυρο της Μακεδονίας παρελαύνουν μαζί με την πλούσια οινική κληρονομιά της Ελλάδας, συνδυάζοντας ιστορία, παράδοση και τις σύγχρονες τάσεις της οινοποιίας.
Η σειρά που έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 6 Οκτωβρίου και θα προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 12.00 στο Cosmote History HD προσκαλεί τον θεατή να ανακαλύψει και να εκτιμήσει την ποικιλία και την ποιότητα των ελληνικών κρασιών που οι Έλληνες οινοπαραγωγοί με πάθος, αγάπη και σκληρή δουλειά έχουν καταφέρει να τα φέρουν στις πρώτες θέσεις του παγκόσμιου οινικού χάρτη. H οικοδέσποινα, οινολόγος Χρύσας Γιατρά-Μπατζή, η οποία έχει αναλάβει την παρουσίαση και βρίσκεται πίσω από την επιμέλεια της νέας συμπαραγωγής ντοκιμαντέρ μίλησε στην HuffPost
- Σε τι θα γίνει πλουσιότερος σε γνώση κάποιος που δεν έχει καμία ιδιαίτερη γνώση γύρω από το κρασί και σε τι ένας «ψαγμένος» οινόφιλος παρακολουθώντας την, επτά επεισοδίων, σειρά ΟΙΝΟΣ της Cosmote TV;
Η σειρά είναι έτσι στημένη ώστε να καλύψει μια γκάμα πεδίων γνώσεων. Ο θεατής που δεν έχει προηγούμενη γνώση στο κρασί, θα εξερευνήσει τόπους και στυλ κρασιών που δεν είχε τη δυνατότητα να επισκεφτεί και να δοκιμάσει νωρίτερα, θα ακούσει τις ιστορίες και τα βιώματα των ίδιων των ανθρώπων του κρασιού και θα μάθει για τους συνδυασμούς της κάθε τοποποικιλίας με το φαγητό με βάση ντόπια παραδοσιακά προϊόντα που πάντα ένας διαφορετικός chef θα μας παρουσιάσει. Ταυτόχρονα μπορεί και αυτός αλλά και ένας wine geek (όπως χαρακτηριστικά αναφερόμαστε στο πιο εξειδικευμένο κοινό) να συγκρατήσουν ιστορικό περιεχόμενο, στοιχεία παραγωγής και συγκεκριμένων παραδοσιακών τεχνικών, πληροφορίες για τις γηγενείς ποικιλίες σταφυλιών, τα εδάφη και το ιδιαίτερο κλίμα κάθε περιοχής.
Γιατί και για τον πρώτο πιθανότατα το ντοκιμαντέρ θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον για περαιτέρω γνώση δοσμένη με τρόπο γρήγορο και εύκολο που να μην κουράζει, αλλά και ο πιο «ψαγμένος» όπως είπατε, θα ακούσει για πρώτη φορά κάποιες ιστορίες και θα μπορέσει να βρει πληροφορίες που ενδεχομένως να μην έχει ξανακούσει ή να «ξεσκονίσει» τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του. Έτσι και τα δυο κοινά στα οποία αναφέρεστε, με έναν τρόπο θα ταξιδεύουν κάθε φορά μαζί μας μέσω του ΟΙΝΟΣ σε κάθε επεισόδιο και σε μια νέα περιοχή, ελπίζουμε με ένα ποτήρι επώνυμο ελληνικό κρασί στο χέρι, σαν να ήταν μαζί μας σε αυτή την περιήγηση.
- Πόσο καιρό εργαστήκατε στην ετοιμασία των επτά επεισοδίων αυτών, τι ταξίδια χρειάστηκε να πραγματοποιήσετε, με πόσους συντελεστές να συνεργαστείτε και πόσους ανθρώπους να συναντήσετε;
Το διάστημα των γυρισμάτων δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς διότι ενώ ξεκίνησαν Μάιο του 2023, εκ των πραγμάτων και λόγω παράλληλων υποχρεώσεων δικών μου αλλά και λόγω αναγκών της καλλιεργητικής περιόδου στα αμπέλια, υπήρξαν και κάποιες διακοπές. Γυρίσματα γινόντουσαν επι τόπου σε όλες τις περιοχές που παρουσιάζονται δηλαδή Σαντορίνη, Κρήτη, Αχαΐα, Ηλεία, Νεμέα, Στερεά Ελλάδα, Δυτική και Κεντρική Μακεδονία και Αττική αλλά και επιπλέον στην Αθήνα μέχρι και Απρίλιο του 2024. Οι άνθρωποι που συναντούσαμε πάλι διαφοροποιούνταν ανάλογα με την περιοχή.
Ενας μέσος όρος ανθρώπων ανά επεισόδιο που μοιράζονται τις εμπειρίες, ιστορίες και γνώσεις τους είναι 10.
- Από πού προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας αυτής της σειράς, πώς εξασφαλίστηκε η ανταπόκριση από το κανάλι, ποιά η μεγαλύτερη δυσκολία στο όλο εγχείρημα;
Η ιδέα της δημιουργίας αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ ήταν του Βασίλη Μεντζελόπουλου, ιδιόκτητη της εταιρείας παραγωγής Amuse, ο οποίος το πρότεινε στην Cosmote TV και προχώρησαν σε συνεργασία για την εκτέλεση της. Ο κύριος Μεντζελόπουλος γνώριζε προηγουμένως εμένα από το χώρο του κρασιού μέσα από συνεργασίες και έτσι προέκυψε και η ανάθεση του έργου αυτού. Ως οινολόγος παίρνω μέρος στην παρουσίαση, επιστημονική έρευνα και την επιμέλεια των κειμένων.
Η μεγαλύτερη δυσκολία, θεωρώ πως ήταν να κρατήσουμε τις ισορροπίες και να καταφέρουμε να παρουσιάσουμε σε 45min μια ολόκληρη περιοχή στο ύφος που απαιτεί ένα ντοκιμαντέρ. Πάντα με μια ολιστική προσέγγιση, ναι μεν με όσο το δυνατόν περισσότερα έγκυρα και σημαντικά στοιχεία, εικόνες και τους ανθρώπους του κρασιού, με έναν τρόπο ψυχαγωγικό και εύληπτο, χωρίς να κουράζει τον θεατή ούτε με υπερβολικά πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά, ούτε με τεράστιο πλήθος ανθρώπων που δεν θα προλάβαιναν να μιλήσουν. Θέλαμε, οπως αναφέραμε και προηγουμένως, ο οινόφιλος να απολαμβάνει στον καναπέ του με ένα ποτήρι κρασιού κάθε μας επεισόδιο και να νιώθει ότι ταξιδεύει μαζί μας.
-Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση του Ελληνα με το κρασί; Έχει σημειωθεί κάποια σημαντική αλλαγή τα τελευταία χρόνια;
Η αναγέννηση του ελληνικού κρασιού ξεκίνησε τη δεκαετία του ’70. Την αμέσως επόμενη επέστρεψαν στην Ελλάδα Έλληνες οινολόγοι από σπουδές στο εξωτερικό (Αμερική, Αυστραλία, Γαλλία, Ιταλία κα). Αυτοί αποτέλεσαν τους “επαναστάτες” του ελληνικού κρασιού φέρνοντας νέες ιδέες και τεχνογνωσία. Οι καταναλωτές ξεκινούν να μαθαίνουν νέες ποικιλίες και περιοχές, φτάνοντας έως σήμερα να εκπαιδεύονται πολύ περισσότερο, να υπάρχουν οι σχολές οινολογίας και οινοχοοΐας, δημιουργούνται τα winebars ανά την Ελλάδα που απλοποιούν την κατανάλωση και έτσι το κοινό σιγά σιγά γίνεται πολύ πιο απαιτητικό. Μια μεγάλη αλλαγή είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός του ελληνικού κρασιού το 2010 που προβάλλει και αναδεικνύει τις περιοχές και τις ποικιλίες τους και αυτό βοηθά στην εξωστρέφεια της Ελλάδας στις αγορές του εξωτερικού. Μαζί με τον οινοτουρισμό που αναπτύσσεται ραγδαία στη χώρα μας, ο Έλληνας έχει τη δυνατότητα να συνδυάσει το ταξίδι με την εξερεύνηση και απόλαυση των ελληνικών κρασιών.
- Κυρία Μπατζή, απ′ όλες τις οινικές περιοχές που προβάλλει η σειρά, ποια βρίσκεται πιο κοντά στην καρδιά σας και γιατί;
Ειλικρινά δεν μπορώ να ξεχωρίσω μια περιοχή διότι και για μένα αυτό το project αποτέλεσε μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Ενώ έχω επισκεφτεί το σύνολο των ελληνικών αμπελότοπων όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στον χώρο του κρασιού, αυτή τη φορά δεν ήμουν εκεί απλά για να δοκιμάσω τα κρασιά των οινοποιείων όπως συνήθως. Είχα μια διαφορετική προσέγγιση και πολύ ξεχωριστή διάδραση με όλους αυτούς τους συναδέλφους. Έχοντας την φροντίδα των καλεσμένων και την επιμέλεια του περιεχομένου, η εμπειρία για εμένα ήταν μαγική και αγχωτική συνάμα. Είδα και εγώ όλα αυτά τα μέρη, τις ποικιλίες και τους ανθρώπους με άλλο μάτι και άλλη αντίληψη, οπότε ευχαριστήθηκα όλες τις περιοχές εξίσου.
- Μετά το πέρας της σειράς, θα ακολουθήσει και νέος κύκλος επεισοδίων;
Υπάρχει ήδη πλάνο για αλλά 7 επεισόδια που θα καλύψουν το μεγαλύτερο ποσοστό από σημαντικές οινοπαραγωγικές περιοχές που δεν προλάβαμε να εξερευνήσουμε σε αυτόν τον κύκλο. Ξέρετε, είναι πολύ λίγα πλέον τα μέρη στη χώρα μας που δεν παράγουν κρασιά. Η διάθεση και πρόθεση όλων μας είναι να πραγματοποιηθεί και επόμενος κύκλος, ήδη εχει γίνει η επιστημονική έρευνα, ώστε η σειρά να αποτελέσει ένα εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό εργαλείο για τον θεατή αλλά και οι Έλληνες οινοπαραγωγοί να το χρησιμοποιήσουν για περαιτέρω προβολή, ενημέρωση και προώθηση του ελληνικού οίνου στην Ελλάδα και – γιατί όχι; - και στο εξωτερικό.
Info:
Οίνος, Ελλάδα 2024
Κάθε Κυριακή στις 21:00 στο COSMOTE HISTORY HD
Περικλής Ασπρούλιας, Γιώργος Βαρζακάκος
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ: AMUSE, COSMOTE TV
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ…
Πηγή: huffingtonpost
Σχετικά άρθρα
- Ξεκινούν σήμερα τα Οινοξένεια στην Αιγιάλεια (0.704)
- Προτού ξαναβάλουμε πάγο στο κρασί μας, ας διαβάσουμε αυτό που ακολουθεί (0.260)
- Το αδιανόητο όφελος που υπόσχεται μια μπύρα ή ένα ποτήρι κρασί τη βδομάδα σύμφωνα με νέα έρευνα (0.260)
- Τίτλοι τέλους για την ιστορική οινοποιία Τσάνταλης - Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης (0.258)
- Το vintage ήταν «ξύδι»: Συμμορία πωλούσε κρασί της σειράς για 15.000 ευρώ ανά φιάλη (Φωτό) (0.258)
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Τελευταία νέα