Οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες ζητούν από την ΕΕ να βάλει «κόφτη» στις κινεζικές εισαγωγές χάλυβα
24/09/2024 - 06:53
Την παρέμβαση της Κομισιόν ζήτησαν οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα, που έχουν «πλημμυρήσει» την Ευρώπη και έχουν ρίξει τις ευρωπαϊκές τιμές κάτω από το κόστος παραγωγής.
«Οι επιδοτούμενες εξαγωγές κινεζικού χάλυβα κάτω του κόστους απειλούν τη βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας και τη μετατροπή της σε βιομηχανία χαμηλών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε ξεκάθαρα η γερμανική χαλυβουργία Salzgitter.
Η Thyssenkrupp Steel, ο μεγαλύτερος παραγωγός της Γερμανίας, ανέφερε ότι «οι εισαγωγές χάλυβα στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 30% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024» υπογραμμίζοντας ότι «η τάση αυτή, μαζί με τη χαμηλή ζήτηση και το υψηλό ενεργειακό κόστος, ασκεί σημαντική πίεση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία και θέτει επίσης σε κίνδυνο τις επενδύσεις στην πράσινη μετάβαση του κλάδου».
Οι Ευρωπαϊκές βιομηχανίες χάλυβα, και κυρίως οι Γερμανοί που πλήττονται περισσότερο από τις κινεζικές εισαγωγές, ζητούν από την ΕΕ ένα συνολικό σύστημα δασμών απέναντι στα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται (πιθανότατα στο επίπεδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων).
«Να αντιμετωπιστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις από την παγκόσμια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην αγορά και να προστατευθούν οι εγχώριοι κατασκευαστές που πλήττονται από την αδύναμη ζήτηση και το υψηλό ενεργειακό κόστος», δήλωσαν εκπρόσωποι της ένωσης Eurofer στους Financial Times.
Η Κίνα, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο, με εξαγωγές που θα ξεπεράσουν τους 100 εκατ. τόνους έως το τέλος του 2024, σπάζοντας ρεκόρ εξαγωγών από το 2016.
Η τεράστια εξαγωγική της δύναμη, έχει προκαλέσει εμπορικό πόλεμο μεταξύ Ευρώπης και Κίνας με αρκετές χώρες της ΕΕ να ζητούν περεταίρω μέτρα.
Παρότι από το 2018 η Κομισιόν έχει θεσπίσει μέτρα για ορισμένες εισαγωγές χάλυβα από την Κίνα, γεγονός που έχει περιορίσει σημαντικά τις άμεσες κινεζικές εξαγωγές προς την Ευρώπη, εκπρόσωποι του κλάδου υποστήριξαν ότι υφίσταται τις επιπτώσεις των υψηλότερων εισαγωγών από αλλού.
Η αγορά της ΕΕ είναι «αρκετά αδύναμη», δήλωσε ο Μπάστιαν Συνάγκοβιτς, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας χάλυβα στην Deutsche Bank, προσθέτοντας ότι «οι εισαγωγές εξακολουθούν να αυξάνονται».
Ο Τζενούινο Κριστίνο, οικονομικός διευθυντής της ArcelorMittal, του μεγαλύτερου παραγωγού της Ευρώπης δήλωσε πως «ο όγκος των εξαγωγών από την Κίνα ήταν «τεράστιος» λέγοντας ότι αυτό οδήγησε τον ευρωπαϊκό κλάδο «να επιστρέψει στην κρίση του 2015-2016, η οποία καθοδηγήθηκε από τις υψηλές εξαγωγές από την Κίνα».
Ο Κριστίνο υποστήριξε ακόμη πως η κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Χαλυβουργία είναι «ιδιαίτερα δύσκολη», λόγω της αδύναμης ζήτησης, του υψηλού ενεργειακού κόστους και της αύξησης των εισαγωγών, γεγονός που έχει ανατρέψει την δυναμικότητα της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας που ήταν κάποτε ισχυρός εξαγωγέας χάλυβα.
ΗΠΑ και Καναδάς έχουν ήδη λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση των εμπορικών προβλημάτων στην αγορά χάλυβα.
Τον Ιούλιο, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την επιβολή δασμού 25% σε κάθε χάλυβα που προέρχεται από το Μεξικό και δεν έχει παραχθεί στη Βόρεια Αμερική. Η Ινδία δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για την αντιμετώπιση της αύξησης των εισαγωγών χάλυβα.
Πηγή: FT
Related…
Πηγή: huffingtonpost
Σχετικά άρθρα
- Γιατί ο ανοξείδωτος χάλυβας δεν σκουριάζει (0.921)
- Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία έφθασαν στο 10% των κρατήσεων σε ξενοδοχεία (0.079)
- ΕΕ: Στο 90% τα αποθέματα φυσικού αερίου για τον ερχόμενο χειμώνα - Το καλό σενάριο (0.079)
- Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων «δεν τραβάνε» - Αλλάζουν τους στόχους οι αυτοκινητοβιομηχανίες (0.079)
- Ποιες χώρες έχουν εξελιχθεί σε παγκόσμια hub ταλέντων - Το Νο1 είναι στην Ευρώπη (0.079)
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Τελευταία νέα