Μετρό στο Μενίδι: Κοσμοσυρροή στην παρουσίαση του σχεδίου – Πως θα φτάσει σε Ίλιον και Αχαρνές



11/12/2024 - 07:18

Φωτογραφία αρχείου/Περιμένοντας το μετρό...Φωτογραφία αρχείου/Περιμένοντας το

Για τους κατοίκους της πόλης των Αχαρνών η πιθανότητα να φτάσουν στο χώρο εργασίας τους, σε μία πανεπιστημιακή σχολή, ή να μετακινηθούν στον ελεύθερο χρόνο τους στο κέντρο της Αθήνας με Μετρό από το , φαντάζει μακρινό όνειρο.

Η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Αχαρνών την Δευτέρα (9 Δεκεμβρίου 2024) αποτελεί την πρώτη επίσημη κίνηση, τόσο από τα αρμόδια υπουργεία όσο και από την δημοτική αρχή προς αυτή την κατεύθυνση. Η πρόκληση έγραφε «για την επίσημη επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό στον Δήμο Αχαρνών».

Η πρόσκληση της εκδήλωσης.Η πρόσκληση της εκδήλωσης.

Μετρό στη…διπλανή συνοικία και χωρίς απευθείας λεωφορείο

Οι πλησιέστεροι σταθμοί του μετρό είναι αυτός της Γραμμής 1 στον Περισσό και ο σταθμός της Ανθούπολης της Γραμμής 2, στο Περιστέρι. Ως εκεί, οι μόνες επιλογές μετακίνησης είναι με Ι.Χ. ή αστικά λεωφορεία – και μάλιστα με ανταποκρίσεις, αφού απευθείας δρομολόγια δεν υπάρχουν.

Το Μενίδι (Αχαρνές) είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση δήμους της Αττικής, αλλά και ο πολυπληθέστερος δήμος της Ανατολικής Αττικής με περισσότερους από 100.000 κατοίκους

Το μόνο μέσο σταθερής τροχιάς που εξυπηρετεί την πόλη είναι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος με τρεις σταθμούς, αλλά με κάθε άλλο παρά εξυπηρετικά δρομολόγια. Μάλιστα ισχύουν παράδοξες καταστάσεις: Ο ένας σταθμός (Κάτω Αχαρναί) συνδέεται με τον Πειραιά και ο άλλος (ΣΚΑ Αχαρναί) με το Αεροδρόμιο.

Οι σταθμοί δεν συνδέονται μεταξύ τους με συρμό του προαστιακού ή άλλη συγκοινωνία.

Ο τρίτος σταθμός αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό μόνο για το δρομολόγιο Χαλκίδα-Αθήνα.

Φωτογραφία αρχείου επιβάτες επιβιβάζονται στον προαστιακό.Φωτογραφία αρχείου επιβάτες επιβιβάζονται στον προαστιακό.

Επιπλέον, όλες τις ημέρες της εβδομάδας τα δρομολόγια είναι το νωρίτερο ανά μισάωρο και συχνότερα ανά μία ώρα, από τις 9 μ.μ. και μετά, που είναι εξαιρετικά αραιά και εξυπηρετούν το αργότερο ως τις 11 παρά το βράδυ (από Αθήνα τελευταίο δρομολόγιο -με κατεύθυνση το αεροδρόμιο- είναι στις 09:05 μ.μ. και προς Κιάτο στις 10:35 μ.μ.).

Το μετρό στο Μενίδι θα αποτελέσει τερματικό σταθμό της επέκτασης της Γραμμής 2 με πέντε συνολικά σταθμούς… θα πρέπει να περάσει πρώτα από το Ίλιον, το Καματερό, την Παλατιανή, τον Άγιο Νικόλαο και το Ζεφύρι

Περιπέτεια η μετακίνηση στο κέντρο της Αθήνας – Άγνωστο το χρονοδιάγραμμα

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ο χρόνος που χρειάζεται ένας επιβάτης μέχρι το κέντρο της Αθήνας ξεπερνάει κατά μέσο όρο τη μία ώρα και ένα τέταρτο.

Η απόσταση της πόλης από το κέντρο είναι 12 χιλιόμετρα.

Όμως, το να φτάσει ένας φοιτητής στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου ή το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και ένας επιβάτης μέχρι το Αεροδρόμιο ή το λιμάνι του Πειραιά απαιτεί σχεδόν ένα δίωρο.

Φωτογραφία αρχείου/ Σημείο όπου εκτελούνται έργα για την Γραμμή 4 του Μετρό.Φωτογραφία αρχείου/ Σημείο όπου εκτελούνται έργα για την Γραμμή 4 του Μετρό.

Ετσι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που σπαταλούν περί τις τρεις ώρες την ημέρα για να μετακινηθούν από και προς την εργασία ή την σχολή τους, η απάντηση είναι «το μετρό έρχεται».

Κανένας ομιλητής δεν διακινδύνευσε να πει ακριβώς «πότε έρχεται». Δεν δόθηκε κανένας χρονικός ορίζοντας. Και κανένας δεν είναι σε θέση να πει «πότε θα μπει μετροπόντικας να σκάψει».

ο χρόνος που χρειάζεται ένας επιβάτης μέχρι το κέντρο της Αθήνας ξεπερνάει κατά μέσο όρο τη μία ώρα και ένα τέταρτο.Η απόσταση της πόλης από το κέντρο είναι 12 χιλιόμετρα…

Η διαδρομή που θα ακολουθεί το μετρό για το Μενίδι: στην πλατεία Καράβου ο σταθμός

Το μετρό στο Μενίδι θα αποτελέσει τερματικό σταθμό της επέκτασης της Γραμμής 2 με πέντε συνολικά σταθμούς. Ετσι για να το δουν οι κάτοικοι θα πρέπει να περάσει πρώτα από το Ίλιον, το Καματερό, την Παλατιανή, τον Άγιο Νικόλαο και το Ζεφύρι (όπου σχεδιάζεται να γίνει σύνδεση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο).

Οι αρμόδιοι υπουργοί κύριοι Οικονόμου και Ταχιάος τόνισαν πως πρόκειται για ένα μεγάλο, σύγχρονο – πλην κοστοβόρο έργο. Από την πλευρά του ο κύριος Κουρέτας ανέλυσε τεχνικές παραμέτρους του έργου και δήλωσε πως ο σταθμός του μετρό στις Αχαρνές σχεδιάζεται να βρίσκεται στην πλατεία Καράβου. Οι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη εξεύρεσης χρηματοδότησης για το έργο από το ΕΣΠΑ ή/και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για αυτό απαιτούνται όπως είπαν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου, πέρα από τεχνικές μελέτες (γεωλογικές, αρχιτεκτονικές, τοπογραφικές).

Φωτογραφία αρχείου, Εργα για την Γραμμή 4 του μετρό. Στο Μενίδι οι κάτοικοι ελπίζουν να δουν έργα για το μετρό το συντομότερο δυνατό.Φωτογραφία αρχείου, Εργα για την Γραμμή 4 του μετρό. Στο Μενίδι οι κάτοικοι ελπίζουν να δουν έργα για το μετρό το συντομότερο δυνατό.

Με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί στην διασύνδεση της πόλης, η «σκοπιμότητα» είναι τεράστια και η βελτίωση της «βιωσιμότητας» της καθημερινότητας των κατοίκων επείγουσα. Ετσι ναι μεν έγινε ένα απαραίτητο πρώτο βήμα, αλλά χρόνος και υπομονή για αοριστολογία και χρονοτριβές δεν υπάρχει. Επί του πρακτέου οι αρμόδιοι πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι παραπάνω μελέτες θα γίνουν το συντομότερο δυνατό, ώστε το έργο να είναι ώριμο για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους. Μόνο έτσι θα γίνει από «υπόσχεση», «δέσμευση».

Οι κάτοικοι των Αχαρνών άκουσαν για μετρό…και έτρεξαν

Η αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Αχαρνών όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση.Η αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Αχαρνών όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση.

Η αφόρητη κατάσταση που επικρατεί στην συγκοινωνιακή διασύνδεση της πόλης με το κέντρο της Αθήνας και το απόλυτο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας και σε προάστια, όλες τις ώρες της ημέρας, κάνουν τους κατοίκους να ονειρεύονται «μετρό χθες»: Το έντονο ενδιαφέρον αποτυπώνεται στην μαζική παρουσία τους, που αιφνιδίασε ακόμα και τους διοργανωτές, οι οποίοι ήθελαν καταρχήν να επικοινωνήσουν την προσπάθεια σχεδιασμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από αριστερά: Ο υφυπουργός μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Α., ο δήμαρχος Αχαρνών Σπύρος Βρεττός, , η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε και ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος.Από αριστερά: Ο υφυπουργός μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Α., ο δήμαρχος Αχαρνών Σπύρος Βρεττός, , η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε και ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Το Μενίδι (Αχαρνές) είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση δήμους της Αττικής, αλλά και ο πολυπληθέστερος δήμος της Ανατολικής Αττικής με περισσότερους από 100.000 κατοίκους. Τα πολιτικά πρόσωπα που θέλησαν να δώσουν το παρών σε αυτή την συγκυρία, ήταν πολλά – πέρα από τους τεχνοκράτες που συμμετέχουν στον σχεδιασμό:

Ο υφυπουργός μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο δήμαρχος Αχαρνών Σπύρος Βρεττός, ο Νίκος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε και ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Α., ο υπουργός επικρατείας Μάκης Βορίδης και η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα. 

Related…

Πηγή: huffingtonpost


Σχετικά άρθρα


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Τελευταία νέα

Σχολιάστε το άρθρο

*


Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio