Αυτό είναι το πιο ασφαλές κινέζικο αυτοκίνητο
25/07/2024 - 17:29
Σύμφωνα με τα πρόσφατα αποτελέσματα του κινέζικου προγράμματος δοκιμών προσομοίωσης σύγκρουσης C-NCAP το μοντέλο που εξέλαβε την μεγαλύτερη βαθμολογία των 5 αστέρων -με κορυφή τα 6 αστέρια- είναι το ηλεκτρικό SUV Aito M9 Max (κινέζικη ονομασία Wenjie M9 Max). Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί συμπαραγωγή της Huawei με την Seres του ομίλου Dongfeng.
Το Aito M9 είναι ένα μεγάλο SUV με αμάξωμα μήκους 5,230 μ. που βασίζεται σε μεταξόνιο 3,110 μ. και παρουσιάζει απόβαρο άνω των 2,5 τόνων. Η διαρρύθμιση της καμπίνας προσφέρει έξι θέσεις για επιβάτες με διάταξη 2+2+2.
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 390 kW (523 hp) σε συνδυασμό με μια μπαταρία 100 kWh, η οποία προσδίδει αυτονομία 630 χλμ./φόρτιση σύμφωνα με τις προδιαγραφές CLTC.
Η σειρά Aito M9 που αποτελεί συμπαραγωγή της Huawei και της Seres.
Η έκδοση που δοκιμάστηκε από το C-NCAP ήταν αυτή με τον εξοπλισμό Max BEV που κοστίζει στην εγχώρια αγορά 509.800 γιουάν (64.438 ευρώ).
Μάλιστα, ο κινέζικος οργανισμός αξιολόγησης το αγόρασε ανώνυμα από μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων με δικά του κεφάλαια στις 24 Μαΐου και σε ότι αφορά στον εξοπλισμό ασφαλείας δεν διέθετε το έξυπνο σύστημα LiDAR που εξοπλίζει τις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου.
Το Aito M9 συγκέντρωσε συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων στο C-NCAP με ακριβή απόδοση 93,9%. Είναι 11,2% υψηλότερη από τη μέση επίδοση των μοντέλων που συμμετείχαν στη δοκιμή ασφάλειας C-NCAP του 2021. Επιπλέον, είναι 2,6% υψηλότερη από την επίδοση του crossover Li Auto L9 EREV. Αυτό καθιστά το Aito M9 το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε από το CATARC.
Στον τομέα της προστασίας των επιβατών, το Aito M9 σημείωσε βαθμολογία 96,98%. Η προστασία των πεζών είναι η πιο αδύναμη κατηγορία του M9 με επίδοση 75,38% (εξακολουθεί να είναι 3,2% υψηλότερη από το μέσο όρο). Αντίθετα, το M9 σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία ενεργητικής ασφάλειας με 97,79%.
Τι είναι ο C-NCAP
Το πρόγραμμα ασφάλειας και επιδόσεων προσομοίωσης σύγκρουσης C-NCAP εκπονήθηκε το 2006 από το Κέντρο Τεχνολογίας και Έρευνας Αυτοκινήτων της Κίνας (CATARC).
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για την καταγραφή των χαρακτηριστικών ασφαλείας των κινέζικων οχημάτων προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία εξαγωγής και διάθεσης των μοντέλων made in China στις διεθνείς αγορές που είχαν αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας.
Αρχικά είχε επικριθεί για την απονομή πέντε αστέρων σε αυτοκίνητα με χαμηλή ασφάλεια λόγω των ήπιων προδιαγραφών στις προσομοιώσεις δοκιμών πρόσκρουσης. Ωστόσο στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι τις μέρες μας, το πρόγραμμα C-NCAP άλλαξε και ήρθε πιο κοντά στα ευρωπαικά πρότυπα αξιολόγησης του Euro NCAP. Είναι ενδεικτικό πως πλέον πολλά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν από τους δύο οργανισμούς σημείωσαν την ίδια βαθμολογία.
Πηγή: capital
Σχετικά άρθρα
- Unique Post
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Διάφορες ειδήσεις